Autoklavas gali būti pagamintas savomis rankomis. Tam tereikia turėti nebenaudojamą dujų balioną, keletą plieninių vamzdžių bei plokščių ir veržlių bei joms pritaikytų raktų.
Pirmasis etapas
Paruošiamas pagrindinis autoklavo konteineris – balionas. Patariama rinktis 15kg baką, kurio sienų storis 4mm.
Atsukama baliono sklendė (daryti tai raktu, jokiu būdu nenaudoti plaktuko, kad paviršius nebūtų pažeistas). Po to, konteineris paliekamas kuriam laikui, kad išgaruotų susikaupęs kondensatas.
Nesvarbu kaip senai ar ne balionas buvo naudotas, jo vidinės sienelės yra pasidengusios plėvele, kuri susidūrusi su dideliu karščiu gali veikti kaip sprogstamasis mišinys. Todėl vertėtų kurį laiką (apie keletą valandų) laikyti balioną pripildytą vandens, tada šią procedūrą pakartoti dar kartą. Taip išvalysite balioną ir jis bus saugus naudoti.
Antras etapas
Pereinama prie viršutinės autoklavo gamybos dalies – flanšo. Šis turi būti gaminamas iš plieno. Viršutinėje baliono dalyje yra daroma anga, prie kurios privirinamas metalinis vamzdis. 10cm ilgio, 15,5cm skersmens ir iki 0,4cm sienų storio.
Trečiasis etapas
Iš plieno plokštės gaminamas dangtis, kuris galiausiai tvirtinamas siekiant uždengti flanšą (sukurtą angą). Šis dangtis turi būti iš mažiausiai 1,3cm storio. Apatinėje dalyje reikia padaryti 0,5cm gylio griovelius einančius palei dangčio kraštą.
Išorinėje dangčio dalyje verta pasidaryti skyles skirtas tvirtinimui, jų taip pat reikės ir flanšui, nes dangtis tvirtinsis būtent prie jo. Norint, kad prietaisas užsidarytų kuo sandariau, tarp flanšo ir dangčio turi būti naudojama speciali guma nepraleidžianti karščio, garų.
Ketvirtas etapas
Galima pereiti prie termometro ir jo vamzdelio. Šiam tikslui skirtas plieninis vamzdelis 16cm ilgio ir 1,5cm vidinio diametro. Jis vertikaliai tvirtinamas prie flanšo, o kitame gale pritaisomas termometras bei slėgio matuoklis.
Užbaigimas
Pabaigus darbus, privirinus visas dalis vertėtų nušveisti visą prietaiso vidinę dalį, siekiant, kad šis netrūktu nuo didelio karščio ir visi pašalinių medžiagų ligučiai būtų nuvalyti.
Taip pat, dažniausiu atveju autoklavas yra gaminamas iš ne pirmos jaunystės ir ne pačios geriausios išvaizdos baliono, todėl verta pabaigus konstrukcinius darbus atlikti statinio apdailą, nušveisti ir perdažyti prietaisą.